top of page
Keresés

Milyen a sikeres Linkedin megkereső üzenet?

A legutóbbi Sales in LinkedIn workshopon volt szó arról, hogy milyen a bevált LinkedIn üzenetszöveg, hogyan célszerű felépítened.



Nyilván, mint sehol máshol, itt sem létezik egyetlen „csodamondat”, amit ha elküldesz, a másik személy azonnal remegő tollal a kezében a szerződés aláírását követeli tőled.

A legfontosabb aranyszabály: ha azt hiszed, hogy kihagyhatod az értékesítést, tévedsz. Nincs olyan üzenetszöveg, amitől a másik fél a homlokára csap, és azt mondja: hát ez kell nekem, ráadásul 10 kamionnal.

Ne várd ezt az eredményt, mert ez nem működőképes technológia.


Amit megtehetsz:

●      beállítod a profilodat a 76 beállítás alapján;

●      potenciális személyekkel veszed fel a kapcsolatot (Invite) és azoknak is írsz;

●      a nevén szólítod ha írsz neki üzenetet– és persze helyesen :)

●      max. 500 karakterben összefoglalod, miért keresed;

●      tőmondatokban, A-ból B-be kommunikálsz;

●      egy ajánlatot vagy egy kérdést szegezel az ügyfélnek az üzenet végén;

●      az üzeneted eredményeképpen „kiviszed” őt a felületről.


Na és nézzük, mik azok a dolgok, amiket kerülj el:

● Ne használj robotot vagy chatbotot! Tiltja a LinkedIn szabályzata! Nem éri meg ekkora kockázat azért, hogy örök életre befagyasszák a profilodat. A hitetlenek tekintsék ezt meg nyugodtan a LinkedIn oldalán: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1341387


● Ne írj regényeket az ügyfeleknek – nem érdekli őket. A cél, hogy kommunikációba kerüljenek veled. Gondolj csak a csajozás-pasizás esetére. Ha ismerkedsz, nem azzal kezded a beszélgetést, hogy veszel egy nagy levegőt, nehogy a másik egyáltalán fel tudjon ocsúdni, és ledarálod neki a teljes életed. Á, dehogy. Na, hát ez a LinkedInen sem működik. Férjen fel az üzeneted egy mobilképernyőre. Kérj el egy telefonszámot például, és folytassátok ott a beszélgetést.


●      Ne írd el a másik fél nevét! – ezt nem magyarázom.


● Ne küldözgess PDF-eket, hosszú tájékoztatóanyagot. Nem érdekli a másik felet. Vagyis, nem tudjuk, hogy érdekli e. Az első gondolata, amikor küldesz neki valamit, hogy „ki a t@kom az a Kovács Pista (a küldő)?” Azaz még nincs eladva neki az „én”. Ezért nem fogja érdekelni a megoldásod. Ráadásul azt sem tudjuk, hogy van-e neki egyáltalán problémája.


●      Az üzenetedet „bullshitekkel” ne tűzdeled! Ne legyél te a 100.000-ik, aki ezt a "dumát" használja:

○ „Biztosan láttad, hogy pénzügyi és biztosításközvetítői tanácsadóként dolgozok.” – Gondolat: nem, nem láttam, képzeld, mert eddig arról sem tudtam, hogy létezel.

○      „Azért írok, mert van egy fontos bejelenteni valóm…”

○ „Köszönöm, hogy elfogadtad a kapcsolatfelvételi kérelmem…”

○ „Amennyiben érdekes az ajánlatom, várom visszajelzését!”

– Mit jelent ez? Sohanapján kiskedden fog írni


● Ne kezdj el érvelni, kifogást kezelni LinkedIn-üzenetben. Szervezz inkább egy telefonhívást vagy online meetinget.


Tehát összefoglalva, nincs olyan „csodaüzenet”, ami mindig mindenkinél hat.

Ez egy mennyiségi munka. Ha nem válaszol valaki az üzenetedre, ne add fel.

Ez az értékesítés előkészítése, és nem annak a helyettesítése.

Használd okosan a Linkedin-t (is)!

Lépj szintet te is! BRANDin

17 megtekintés

Comments


bottom of page