Egy kedves ügyfelem mondta nemrég, hogy tudja, hogy a LinkedIn a jövő marketing felülete üzleti és ügyfelszerzési célból, de ő nem annyira ismeri még. Ebben, majdnem igaza van! Hiszen a LinkedIn nem a jövő marketing és ügyfélszerző felületet, hanem a jelené!
Ezt a tartalmat nem marketing, PR célból írom, hanem azokna, akik szeretnék megérteni a LinkedIn algoritmusát. Annyi kérdést kapok erre vonatkozóan, úgyhogy most mondom a tutit.
A LinkedIn algoritmus kulisszatitkai
A közösségi média platform teljes elsajátításához az első dolog az algoritmus megértése és az abban történő folyamatos változások elfogadása. Nyilván nekem "könnyű" dologom van, mert részt vettem egy több millió forintos LinkedIn képzésen, plusz naponta 30-50 profilt látok egyidőben, így akarva-akaratlanul látom a történéseket.
Ha ezt olvasod, akkor valószínűleg a LinkedIn, mint platform "el lett adva" már neked, úgyhogy abba nem megyek bele miért is annyira jó. Ha mégis kérdésed van, hogy neked megéri-e, akkor persze keress meg és szívesen kielemezem.
A LinkedIn algoritmus igyekszik vonzóbbá és felhasználóbarátabbá tenni a hírcsatornát. Amikor bejegyzést/posztot teszel közzé a LinkedIn-en, a kulisszák mögött ez történik:
Három kategóriába sorolhatók a tartalmaid. Amint közzéteszel egy cikket vagy képet, a "bot" 3 típusba sorolja. A cél az, hogy bejegyzése a „tiszta” (nem sértő, nem fake, stb.) kategóriába kerüljön, és elkerülje a spameket. A bejegyzés hitelességének ellenőrzése után a LinkedIn algoritmus meghatározza a poszt hasznosságot és a relevanciát, azaz, hogy a célközönség számára mennyire releváns a tartalom. És itt kezdődik a szórakoztató rész!
Mi a LinkedIn algoritmus és hogyan működik?
A LinkedIn algoritmus nem azonos a Facebook algoritmussal, de néhány hasonlóságot mutat. A LinkedIn egy négylépcsős folyamatot valósított meg a hálózaton belüli tartalomelosztás érdekében, hogy csökkentse a spam vagy a nem megfelelő tartalom lehetőségét. A LinkedIn tartalommarketing csatornájaként történő használatának szerves része, hogy értsd a LinkedIn milyen lépéseket tesz a tartalom elérhetőségének csökkentése (vagy növelése) előtt.
Nemrégiben a LinkedIn közzétette egy vizuális munkafolyamatot, amely bemutatja, hogy a LinkedIn algoritmus valójában hogyan működik.
Tehát, hogy néz ez ki a gyakorlatban.
Amit fentebb elkezdtem kifejteni, hogy minden alkalommal, amikor posztolsz a LinkedIn-re (még ha kép is is), egy "bot" azonnal a 3 kategória egyikébe sorolja a tartalmat:
1. Levélszemét
2. Gyenge minőségű
3. Tiszta / Egyértelmű
Ha a 2-es vagy 3-as kategóriájú minősítést kapta a posztod, akkor megy tovább a folyamat.
Ezt követően következik az ún. tesztelési munkamenet fázisa.
Itt valójában a közönség tesztelése történik. Miután a bejegyzését a robotok kategorizálták, elküldik a közönségnek, hogy lássa, mennyire népszerű a tartalom. Eleinte egy kisebb embercsoportnak mutatják meg. (itt a közönség a LinkedIn-es kapcsolataid)
Ebben a szakaszban a bejegyzésének el kell kerülnie, hogy a felhasználók „elrejtsék” tartalmad a hírcsatornáikból vagy netán megjelöljék / „Jelentsék spamként”.
Ezen az első két fázison áll vagy bukik minden. Ha posztolsz és nincs nagy megtekintési számod, akkor vannak technikák, módszerek, hogyan tudod ezt javítani. Ha ez érdekel, írj ránk, segítünk.
Az algoritmus 3. fázisa maga a tartalom pontozása.
A tartalmat úgy pontozza a LinnkedIn, hogy a különböző műveleteknek különböző súlya van az algoritmusban. Például egy „like” -nak csak 1 pontja lehet, míg egy kommentek 2 pontja van. A „megosztás” azt mutatja, hogy a tartalom népszerű, tehát 3 pont. A bejegyzés pontszáma fogja eldönti a tartalom "jövőjét" vagy sorsát. Vagy leépítik, mert rossz minőségű, vagy több embernek mutatják, mert jó minőségű. Így fordulhat az elő, hogy olyan ügyfelemnek, akinek mi készítjük a tartalmakat és az elején van 200 kapcsolata, mégis elérünk 10-20 EZER embert organikusan.
A 4. és egyben az algoritmus utolsó fázisa a valódiság, szakmaiság értékelése
Mit jelent ez: megvizsgálja, monitorozza a LinkedIn, hogy hánya olvasták el végig a posztot, netán küldték tovább ismerősöknek. Ha a tartalom nagyon jól működik, a szerkesztők a hálózaton kívüli embereknek is elküldik a tartalmat. Megjelenik az alkalmazás „felkapott tartalma”, a hírcsatorna aktuális tartalma stb. Így történhet meg, hogy olyan emberekhez is eljut a posztod, akik nem is a kapcsolataid része.
Hogyan tudod jól kiismerni a LinkedIn algoritmust 2021-ben
Meghazudtolnám magam, ha erre nem azt válaszolnám, hogy a BRANDin segítségével, velünk. :) Sorry, ígértem, hogy nem fogok eladni.
A LinkedIn algoritmus megértése 2021-ben nem olyan nehéz, mint gondolnád. Egyszerű a képlet: azokat látod elsőként a hírcsatornádba amelyek felkapottak, sok like, komment, megosztás, stb. amit fentebb leírtam. Felmerül kérdés jogosan, hogy honnan tudja a LinkedIn, hogy mi a releváns számunkra?
A válasz egyszerű. A LinkedIn a legutóbbi tevékenységeink alapján tolja a tartalmat, például megjegyzéseinket, kit követünk stb.
Szóval, ahogy szoktam mondani a LinkedIn nem egy agytudomány és ráadásul vannak "hülyebiztos"módszerek az új ügyfélszerzésre "csak" csinálni kell. Ha szintet lépnél és nincs időd, kedved a csináláshoz, akkor tudod, hol találsz minket. :)
Comments