top of page
Keresés

A leghasznosabb LinkedIn beállítások, amelyekről kevesen tudnak

A LinkedIn a legkevésbé ismert csatorna Magyarországon. Máshogy működik, mint egyéb csatornák, így gyorsan kiábrándulhatunk belőle, egy-egy beállítás kudarca után.

A LinkedIn legtöbb funkciója a személyes adatok védelmére, az időmegtakarításra, a networking bővítésére, az üzleti célok kitűzésére és az emberek megismerésére összpontosul. Ilyen például az a beállítás, hogy hogyan ejtsék helyesen a neved. Ugyanis ezt is be tudod állítani a profilodon.

Legutóbbit pont nem a leghasznosabb beállításnak vélem, bár nem rossz extra. Én inkább olyan beállításokat hoztam ma, amiről általában kevesen tudnak. A 7-ből első körben 3-at írtam le. Nem a titokszendvicsezés miatt, hogy majd így remélem a második részt is elolvasod, hanem egyszerűen túl hosszú lett volna. Lássuk az első hármat!

1. A kapcsolataid elrejtése a nyilvánosság elől

Tudtad, hogy letilthatod azt, hogy mások lássák a kapcsolataidat? Pedig megteheted, könnyedén.

Ezzel pontosan szabályozhatod, hogy kapcsolataid mennyire legyenek nyitottak vagy privátak, és hogy láthatóak legyenek-e a hálózaton belüli többi kapcsolat számára.

Módosíthatod beállításaidat, így kapcsolataid csak azok láthatják, akik kapcsolatban állnak veled, vagy olyat is tudsz, hogy csak TE lásd őket.

Olyan esetben szokták ügyfeleink kérni a privát módot, amikor a kapcsolatok nyilvánossá tétele "veszélyt" jelenthet, mivel versenytársaik vagy más toborzó cégek gyorsan megcélozzák ügyfeleiket, alkalmazottaikat és partnereiket. Többen keményen dolgoztak azért, hogy kapcsolatokat ápoljanak, létesítsenek ezekkel az emberekkel az évek során, és érthető, hogy nem szeretnék, ha mások tudjanak erről. Nekem speciel nyilvános... Szeretek veszélyesen élni. 😀

No lássuk, hogyan tudod ezt beállítani:

  1. Görgess a LinkedIn-profil jobb felső sarkához és válaszd ki a Beállítások és adatvédelem lehetőséget.

  2. Kattints a Láthatóság lehetőségre a bal sarokban, majd válaszd a a Kapcsolatok lehetőséget.

  3. Váltsd át a Módosítás opciót a kívánt művelethez, és kész.


2. Excel-be kiexportálható kapcsolatok

Erről már egyszer írtam, akinek ismétlés, sorry. Fontosnak tartom ismét megemlíteni. Annyira fontosnak, hogy például a LinkedIn egy időre eltávolította ezt a funkciót, hogy megakadályozza a vállalkozásokat abban, hogy a LinkedIn-tagok e-mail-címét használják termékeik piacra dobására, és ezeket a kapcsolatokat más cégeknek értékesítsék. Azonban túl sok felhasználó panaszkodott és kérte a LinkedInt, hogy hozza vissza. És dádám kérésük meghallgatatott!

Ez a LinkedIn funkció lehetővé teszi a kapcsolatok egyszerű exportálását más kapcsolatkezelő rendszerekbe. A névjegyeket táblázatban tölti le – .CSV vagy .VCF formátumban. Ez a lista tartalmazza a kapcsolattartók nevét, jelenlegi cégnevét és e-mail címét. Természetesen mindezt a GDPR törvények betartásával teheted meg.

A következőképpen exportálhatod ki a saját kontaktjaid:

  1. Kattints a My Network ikonra a felső navigációs menüben.

  2. Válaszd ki a Connections lehetőséget, majd kattints a Szinkronizált és importált névjegyek kezelése elemre a jobb felső sarokban.

  3. Kattints a Névjegyek exportálása elemre a jobb oldali Speciális művelet részben. (ha szeretnél szűrőket is használhatsz a kapcsolatok konkrét adatainak lekéréséhez)

  4. Válaszd a Nagyobb adatarchívum letöltése lehetőséget, majd kattints az Archívum kérése opcióra.

3. Hozz létre céges aloldalakat (Showcase Page)

A Showcase Pages tökéletes módja a céges oldal bejövő forgalmának szegmentálására. Ha olyan üzleti egységet szeretnél létrehozni, amely közvetlenül kapcsolódik egy adott célközönséghez, akkor egy ilyen oldal létrehozása óriási segítséget fog jelenti. Pl.: Több üzletágatok van, vagy van export, karrier oldal, stb.

Cégként ez a LinkedIn funkció lehetővé teszi a különböző vásárlók megcélzását azáltal, hogy egyetlen oldalt biztosít, amelyek konkrét termékekre, termékkategóriákra és szolgáltatásokra összpontosítanak.

A LinkedIn-felhasználók bizonyos bemutató oldalakat is követhetnek anélkül, hogy követniük kellene a cég főoldalát vagy más bemutatóoldalait. Az oldalt az adott közönség viselkedése és preferenciái alapján is módosíthatja. A bemutató oldalak alapvetően a B2B cégek számára készültek, hogy több leadet generáljanak.

A LinkedIn szerint: „Akkor van értelme bemutató oldalt létrehozni, ha egy márkát, üzleti egységet vagy vállalati kezdeményezést szeretnél képviselni. Ezek az oldalak arra szolgálnak, hogy hosszú távú kapcsolatot alakíts ki egy meghatározott közönséggel.”

Bemutatóoldal létrehozásához kattints a Felügyeleti eszközök legördülő menüre a céges oldal jobb felső sarkában, és válaszd a Bemutatóoldal létrehozása lehetőséget.

Anyavállalati oldalanként legfeljebb 10 ingyenes bemutatóoldalt hozhatsz létre.

A többi platformhoz hasonlóan a LinkedIn is folyamatosan tesztel és kísérletezik az új frissítésekkel. Míg az itt bemutatott LinkedIn-funkciók kevésbé népszerűek, de megfelelő kihasználás esetén teljes mértékben megváltoztathatják a felhasználási élményt.

Remélem tudtam segíteni, ha elakadtál vagy kérdésed van, akkor pedig keress minket nyugodtan... tudod hol találsz. 😀

366 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


bottom of page