top of page
Keresés
Szerző képeSzéphegyi Kitti

7 legfontosabb LinkedIn posztolási trend 2024-ben, amire érdemes odafigyelned

Frissítve: okt. 15.

Ha szoktál a LinkedIn-en is posztolni akkor fontos, hogy tisztában legyél a platform főbb trendjeivel. Ha nem szoktál, akkor el kellene kezdened. :) Viccet félre téve ha tudod, mi az, ami népszerű poszt a LinkedIn-en, és mi az, ami kevésbé, könnyebben készíthetsz olyan tartalmat, amely reakciót vált ki, és segít szélesebb közönséget elérni.

Íme a 10 legfontosabb LinkedIn trend, amire idén figyelned kell, és néhány taktika, hogyan használhatod ki ezeket. Vágjunk bele!

1. **Személyes márkaépítés**
Tegyél meg egy szívességet: nyisd meg a LinkedIn-hírcsatornádat, és görgess végig 10-20 bejegyzésen. Mit látsz?
Céges oldalak által írt bejegyzéseket, vagy egyéni felhasználók által írottakat?
Pontosan, egyéneket.

Ezt hívhatjuk személyes márkaépítésnek vagy az értékesítés első lépésének is: Add el önmagad!

A LinkedInen már évek óta nagy népszerűségre tett szert az "én eladása" vagy másnéven a személyes márkaépítés. Ez még erősödött mióta a LinkedIn Top Voice funkcióját bevezette a LinkedIn, amely a platform prominens tartalomkészítőit díjazza.

Lsd. a profilképem alatt a sárga mezőben

Ahogy azt helyesen sejtetted, 2024-ben ez a trend még tovább erősödik.
A LinkedIn-en ember az emberrel kapcsolódik.
Az üzleti élet szereplői osztják meg egymással a személyes történeteiket, szakértelmüket és meglátásaikat, hogy saját márkájukat, megítélésüket építsék, vagy akár segítsenek a cégük elérésének és hitelességének növelésében. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget! Ha pedig tudni akarod mit posztolj, nézz be egy workshopunkra: www.brandin.hu/workshop

2. **Történetmesélés**
Mindenki szereti a jó történeteket, fordulatokkal, még a LinkedIn "professzionális" közönsége is.
Igen, ez nem csak a Netflixen működik.
De miért működik? Mert a történetek életre keltik a sztoridat, brandedet és mint bónusz, kötődést hoznak létre a közönséggel. Úgy fogja érezni az olvasó, hogy közelebb kerül hozzád.

Hogyan építheted be a történetmesélést a LinkedIn tartalomstratégiádba idén?

Készíts egy sorozatot. Nekünk erre van egy komplett LinkedIn tartalom mátrixunk, amivel 52 hétre meg van a sztorid. (a fenti workshopon elérhető: www.brandin.hu/workshop)

Legyél te magad a sorozat! Használhatsz videós tartalmat, hogy megosszd ügyfelek visszajelzéseit, vagy hogy bepillantást nyújts a vállalati kultúrád kulisszái mögé, ezáltal élénkebbé és közelibbé téve a márkád történetét.

Tervezed meg!
Valósítsd meg!
Kommunikáld ki!

3. **Interaktív tartalmak**
Akik igazán jól hasítanak a LinkedInen, beszélgetnek a közönségükkel.
Nem csak a tartalom közzététele a cél. Nem csak el akarnak mondani valamit, hanem bevonják a közönségüket a beszélgetésekbe. Megosztó kérdéseket vetnek fel, esettanulmányokat hoznak be. Ilyenkor kép nélkül ossz meg "vita indítókat" akár.

Használhatsz LinkedIn-szavazásokat is, hogy ne passzív tartalomfogyasztóid legyenek, hanem aktív közönséged. A szavazások segíthetnek megérteni az új funkciók vagy termékek iránti érdeklődést, és megérteni az általuk tapasztalt kihívásokat.

4. **Munkavállalói posztok**
Ha nem fektetsz hangsúlyt a munkavállalóid LinkedIn jelenlétére, akkor lemaradsz.
Az emberek többsége unja már a profin megírt, vállalati posztokat. Frappáns, új arcokra és sztorikra vágynak, amik közel hozzák őket egy-egy céghez akár a dolgozóin keresztül

Nehéz azonosulni olyan cégekkel, amelyek nem mutatják meg az arcukat.

Azok a cégek, amelyek felismerték munkavállalóik LinkedIn jelenlétének és aktivitásának az erejét, és ösztönzik őket a tartalmak megosztására, nyernek. A munkavállalók által megosztott tartalmak nagyobb elköteleződést kapnak, és segítenek, hogy a cég hitelesebbnek és emberközelibbnek tűnjön.

Nem azt mondom, hogy ész nélkül hagyd, hogy a munkavállalóid szabadon garázdálkodjanak a brand felett, de érdemes egy tervet, egy LinkedIn stratégiát készíteni arról, hogy mit posztoljanak. Legyen egységes a LinkedIn profiljuk, ez az alap.

Nem kell minden egyes posztot felügyelni, de érdemes megállapodni abban, hogy milyen típusú tartalom értékes a közönség számára.

5. **LinkedIn Audio események**
A 2022-ben bevezetett LinkedIn Audio Events funkció lehetőséget nyújt arra, hogy hangalapú beszélgetéseket folytassunk. Bár tavaly még nem volt különösebben népszerű, 2024-ben egyre többen használják, hogy személyesebb kapcsolatot építsenek a közönséggel.
A LinkedIn Audio Events legnagyobb előnye az egyszerűsége. Nem szükséges előre prezentációkat vagy diákat készíteni, és nem kell kamerát használni.

Tehát, milyen típusú audio eseményeket érdemes szervezni 2024-ben?
A lehetőségek végtelenek! Iparági kerekasztal-beszélgetésektől kezdve a „Kérdezz tőlem bármit” (AMA) eseményeken át a Q&A beszélgetésekig az iparág szakértőivel – a lehetőségek tárháza határtalan.

6. **Oktató jellegű tartalom**
A szakmai közönség tudásra éhes, ezért az oktató jellegű tartalom alapvetővé vált a LinkedInen.

Webináriumok, „hogyan csináld” útmutatók, iparági elemzések és szakértői cikkek rendkívül keresettek.
A legkönnyebb módja az oktató tartalom megosztásának a "lapozós posztok" használata, amelyek, egyébként, a kutatások szerint a legtöbb megtekintést és elköteleződést eredményezik. Azaz ezt szívesen lapozgatják az emberek.

Tehát 2024-ben törekedj arra, hogy kicsi, de értékes tartalmakat nyújts a közönségednek. Ez a stratégia szakértővé pozícionál.

7. **LinkedIn hírlevél**
Mindannyian ismerjük a hagyományos hírleveleket, amelyek a beérkező leveleink közé érkeznek...
De beszéljünk egy másik megközelítésről: a LinkedIn Hírlevelekről. Ezek is nagy trenddé váltak 2024-ben.

Különösen, ha vállalkozásod a B2B szektorban működik, jó eséllyel a közönséged már aktív a LinkedInen, ami megkönnyíti ezen hírlevelek létrehozását és terjesztését. Érdemes elindítanod egy LinkedIn-hírlevelet, amely összegyűjti a legfrissebb iparági híreket, a vállalatod betekintéseit és gyakorlati tippeket.

A LinkedIn Hírlevelek kiváló módot kínálnak arra, hogy folyamatosan tájékoztasd a közönségedet, és fenntartsd az elköteleződésüket a márkád iránt. Ráadásul nem csak LinkedInen hanem emailen is megkapja aki feliratkozik.


A LinkedIn trendek folyamatosan változnak, de van néhány dolog, ami mindig működik.
  1. Legyen egy ütős profilod!
  2. Építs releváns kapcsolatokat!
  3. Posztolj, azaz kommunikál! Közben maradj hiteles!
  4. Légy aktív: likeolj, kommentelj, üzenetezz!

    Ennyi a csodaszer. Ha pedig nincs erre időd, szervezd ki! Vedd fel velünk a kapcsolatot!


849 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page