top of page
Keresés
Szerző képeSzéphegyi Kitti

Az én milliós Linkedin történetem

Frissítve: 2020. nov. 10.

A BRANDin vállalkozásom alapját a Linkedin social közösségen való értékesítés és marketingbe vetett hitem adta. Miért hiszek benne ennyire? Mert 4 év alatt több milliós forgalmat csináltam a Linkedin segítségével.


2016. Június 16-án kezdődött minden.


Tokár Péter ügyfelünk, barátunk, aki a Tesk személyzeti tanácsadó cég tulajdonosa avatott be először minket a Linkedin rejtelmeibe. Ittam a szavait, bár ha őszinte akarok lenni, nem mindent értettem meg, de tudtam, hogy ez teljesen más, mint a Facebook. Ráadásul azt hittem, hogy a Linkedin csak munkakeresésre jó, és leginkább munkakeresők meg fejvadászok vannak rajta, de ez egy óriási tévhit. Rájöttem, hogy a Linkedin segítségével meg lehet könnyíteni a cégekhez a bejutást. Itt nem a hideghívást akartam kikerülni, (báááár amúgy ez sem egy elhanyagolható előnye) inkább azt könnyíteni, hogy a multinacionális cégek és nagy cégek vezetőihez sokszor lehetetlen bejutni, a munkáját lelkesen végző titkárnők vagy egyéb okok miatt.


Szóval megláttam benne a fantáziát.


Így elkezdtem szépen építgetni, alakítgatni a profilomat. Nem egy nagy tudomány egy oldalt létrehozni. (fénykép feltöltés, munkahelyek feltöltése, iskolák, stb.) olyan, mint egy Facebook oldal létrehozás, megspékelve egy kis CV-vel. Ezt követően elkezdtem gyűjtögetni a kapcsolatokat. Imádom az oldalban, hogy célcsoportra tudsz szűrni, így könnyen felvettem a kapcsolatot cégvezetőkkel, HR vezetőkkel, akikkel éppen szerettem volna.


Az évek alatt több ezer kapcsolatfelvétel történt.


Nyilván meg kell határozni a pontos célcsoportodat, hogy kinek akarsz és miről kommunikálni. Ehhez kell egy kis piacismeret, de ezzel nem szokott gond lenni. Számomra a cégvezetők, cégtulajdonosok, HR igazgatók voltak a legértékesebb kapcsolatok. Volt aki kedvesen reagált a megkeresésemre, és persze volt aki nem. Nem akarok egy álomszerű dolgot lefesteni, vannak akik nem kedvesen reagálnak a feléjük érkező kommunikációra. Nem szoktam eret vágni ilyenkor, megtaláltam erre is a megfelelő reakciót.


Szóval volt időm kitapasztalni azt, hogy mi az a szöveg, mi az a kommunikáció, ami beválik és mi az ami nem.


Az eredmény elég hamar megérkezett.


Egy nap, amikor megtört a jég és egy cégvezető visszaírta, hogy nyugodtan keressem meg és megadta MAGÁTÓL a közvetlen mobilszámát, húú nagyon jó érzés volt. Úgy éreztem megtaláltam a "szent grált." Aki értékesítő vagy cége van és próbált már hideghívást vagy ahhoz hasonló új ügyfélszerzést az tudja, hogy ilyenkor visszanyered a hited és újra hiszed, hogy van remény. :) Nyilván alig vártam, hogy felhívhassam, néztem a perceket és vártam, hogy elteljen legalább fél óra - óra, aztán felhívtam.

Időpontot egyeztettünk.

Elmentem hozzá.


Nem lett belőle üzlet.


Hazudnék, ha azt mondanám nem voltam csalódott, de nagyon az voltam. Ráadásul úgy, hogy ez az eset még megismétlődött jó párszor. Elkezdtem nézni a dolgot, hogy valami nem kóser. Az értékesítési folyamat nem volt rendben. Meg kellett változtatni jó pár dolgot, mire egyszer csak sikerült.


Megkerestem az első millióm a Linkedin által.


Hú majd kiugrottam a bőrömből. Utána jó ideig csak kisebb üzleteim voltak, de voltak. Folyamatosan kísérleteztünk társammal, Szerepi Zsolttal, hogy mi lehet a tökéletes folyamat. Az látszott, hogy a lead generálást (amíg az ügyfél visszaír, hogy akarja a találkozót) azt tökéletesre csiszoltuk. Azt kellett ezzel összehangolni, hogy mi legyen az ezt követő:

- telefonhívás szövege (szkript) és

- mi történjen a személyes találkozón

- hogyan történjen az igényfelmérés az ajánlatadás

- és persze nem utolsó sorban a zárás.


Szerencsém volt mivel Zsolt 25 évig volt multinacionális cégek felsővezetője, ráadásul sales és marketing területen, így eléggé átlátta ezt a dolgot, mondhatni legalább annyira, mint Neó a Mátrixot. Kialakítottunk egy marketing és egy értékesítési terméklépcsőt, amit bátran kijelenthetek, hogy bármely üzletág, bármely értékesítője vagy cégtulajdonosa tud használni. Azóta is egy működő modell, amit mára ügyfeleimnél is sikeresen implementálok.


Ez volt az első millióm története a Linkedin segítségével. Ennek a folyamatnak a tökéletesítése vezette oda, hogy Magyarország piacvezető bankjai, IT cégei felső vezetői szívesen fogadtak egy találkozó erejéig.


A legjobb ebben, hogy erre bárki képes, de tényleg bárki. Mindegy az üzletág, mindegy a cég méret. El lehet érni a potenciális ügyfeleidet, és el is kell.

Ebben tudok én segíteni, ezt adja a BRANDin.



230 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page