A Facebook után a legintenzívebb fejlesztéseket a LinkedInen láthatjuk nap mint nap. Nincs olyan hét, hogy ne vennénk észre valami újítást a platformon. Pont múlt héten tapasztaltam, hogy a My Network menüpontra belépve egy „Celebrations Beta” nevű fül jelent meg, ahol az aznapi születésnapok, előléptetések és évfordulók vannak összegyűjtve.
Épp egy ügyfelemmel volt mentor meetingem, ahol a LinkedIn-stratégiájukat fejlesztjük, és mutatni akartam nekik az újítást, mire kiderült, hogy az ő profiljukban még nem látható. Ebbe sokszor belefutok, hogy bizonyos újítások még nem mindegyik fiókból érhetőek el ugyanabban az időben. Ez függ a profil korától, az ismerősök számától stb. Én általában az elsők közt látom ezeket, mert már régi motoros vagyok itt a LinkedInen. Mondhatni, koros. 🙂
De most nézzük azt az 5 újítást, amelyek 2023-ban meg fognak jelenni, vagy már meg is jelentek a LinkedIn repertoárjában:
Időzített posztolás – hosszú idő óta szerintem ez a legzseniálisabb lehetőség… ha tudod mi a jó időzítés a posztolásra. Ugyanis bármilyen guru vagy specialista akarja is neked megmondani a tökéletes időt a posztolásra, ne dőlj be neki. Ugyanis már rég nem igazak ezek a „csütörtök délután kettőkor posztolj” mendemondák. Ugyanis a pandémia óta teljesen megváltoztak, és folyamatosan változnak a felhasználók szokásai. A rég bevált sztenderdek nem működnek. Mi speciel ezt úgy aknázzuk ki, hogy mivel havi szinten kezelünk 100 körüli profilt, látjuk, mikor van frekventált időszak a LinkedInen. Látjuk… nem, bocsi, ez rossz kifejezés, ez nem igaz: mérjük. Tehát jó cucc ez az időzítés, ha van egy beállt olvasótáborod, mint Dr. Füredi Júliának, akinek a posztjait egész Magyarország várja szerda esténként. Nála ez olyan, mint anno a vasárnapi Walt Disney az M1-en. A fél ország azt várja, így nincs más dolga, mint beidőzíteni. Igen ám, de ide valahogy eljutottak az emberek. Úgyhogy jó a funkció, ha van már közönséged, és tudod, mikor van a jó időpont.
2. Magasabb minőségű videók lejátszása – egyszerűen a minőségi, nagy felbontású dolgokat értjük ez alatt.
3. Alternatív szöveghasználat a fizetett hirdetéseknél – na, ez egy érdekes terület. Ugyanis eddig nem mindig engedélyezte a magyar nyelvű fizetett hirdetést a LinkedIn. Az esetek 98%-ában csak egyéb nyelveken lehetett hirdetni. Most úgy tűnik, egy kis reménysugarat látunk a magyar nyelvű hirdetésekkel kapcsolatban. De ne kiabáljuk el. Lássuk a medvét!
4. Tartalomgyártáshoz részletes elemzés – más csatornákhoz képest a jelenlegi eléggé bugyuta, úgyhogy itt ráfér a „ráncfelvarrás”.
5. Álláskereső portál megújítása – azt gondolom, hogy ez most is elég profi, de ebben is fognak újítani.
Egyelőre ennyi újítást gyűjtöttem össze. A többit hétről-hétre úgyis olvashatod a Newsletterben. Élvezd, használd az új előnyöket, ha pedig kérdésed van, tudod, hol találsz.
BRANDin – Lépj szintet te is!
Comments