Hihetetlen, de egy hajléktalannak dolgoztam...
top of page
Keresés

Hihetetlen, de egy hajléktalannak dolgoztam...

Frissítve: 2021. febr. 14.

...és mielőtt belevágok a sztoriba, nem bántam meg, mi több...

5 nappal ezelőtt egy forgalmas budapesti aluljáróhoz értünk. Hétköznap révén, azért úgy hömpölygött a tömeg rendesen, metróból ki, majd be és lépcsőn le-majd fel, hosszú sorokban.


Az aluljáróba leérve, balra pillantottam, ahol egy férfit láttam a lépcső alján, kissé eldőlve ülni. Ezzel a lendülettel fordítottam is vissza a fejem, hogy hát jól van, láttunk már hajléktalant, alszik vagy bepiált. Szomorú-szomorú, de ilyen az élet... Jobbomon kollégám és kicsit előrébb szintén hajléktalannak tűnő emberek feküdtek az aluljáróban. És itt történt valami. Mint ha villám csapott volna belém. Megálltam, és mondom "itt valami nem oké". "Álljunk meg, tekerjünk vissza 2 mp-et." A fickó a lépcső alján sokkal jobban öltözött volt, mint úgy általában egy hajléktalan szokott. Ezért visszanéztem rá, közben mondanom sem kell, hogy emberek tucat számra jöttek-mentek. Úgy sétáltak el a férfi mellett, mintha ott sem lenne.


Megálltam és pár másodpercig néztem a férfit, olyan 10-15 méter távolságból. Nem mozdult. Furcsa pózban volt eldőlve, nem úgy, mint aki aludni készül. Inkább egy lépcsőről lecsúszott, elesett, kitekeredett póznak látszott. Ha valaki atom részeg, sem marad ilyen pózban. A cipője, kabátja újszerűnek nézett ki és tisztának. Eldöntöttem, hogy odamegyek, mert itt valami nagyon nem oké. Szóltam kollégámnak, hogy "gyere már, nézd már az a fickóval ott szerinted minden oké?" (nagyon nem voltam biztos benne, hogy nem-e részeg és nem-e felesleges ez az egész hóbelebanc, ráadásul siettünk is, nem sorolom) De úgy éreztem ennyivel tartozom magamnak, az emberiségnek és amúgy sem vagyok egy szent, ennyibe meg nem halok bele... :)


Nem szaporítom tovább a szót, a lényeg, hogy a férfi eszméletlenül feküdt a lépcső alján, ki tudja mióta. Több száz (lehet ezer) ember sétált el mellette. Senki nem állt meg! Egy pontig, amíg én el nem kezdtem nézni. Mert ugyanis képzeld el, amíg néztem pár másodperc telt el, nem tudom 15-20 (épp vacilláltam mi tévő legyek), közben megállt mellettem (vagyis a fickó mellett) 2 ember, majd még 2, meg még 2. Ez kb. 1,5 perc leforgása alatt már 10-15 ember vett körül minket és a férfit. Ezek nem bámészkodók voltak, hanem kivétel nélkül cselekvő, segítőkész emberek. Ja és ebből a 15 emberből volt 2 ápoló, mentős ápoló és egy orvos. Pfffffff... Durva mi, ha nem velem történik nem hiszem el. Jöttek kérdeztek, az egyik hívta a mentőt, az egészségügyisek tették a dolgukat, az egyik megnézte ki a férfi... Lenyűgöző volt ezt látni. A férfi kb. 3 perc után stabil oldalfekvésben volt, a mentők úton voltak és minden ellátást megkapott. Én hozzá sem nyúltam. 7 -10 perc alatt kiért a mentő, a fickót amúgy beszállították.


Miért írtam ezt le?


Mert így működünk mi emberek.


Így működik a marketing és az értékesítés is. Ugyanígy!


Hiába van neked egy csuda klassz, hiper-szuper terméked vagy szolgáltatásod. Kitörölheted vele, ha nem elég érdekes és az emberek nem veszik észre. Nem elég jól szolgáltatnod, jó szolgáltatónak is kell látszanod.


Mit tettem, tettünk? Annyit, hogy figyelmet adtam ennek az embernek a lépcsőn. Figyelmet adtam, reflektor fényben helyeztem őt. Marketinges berkekben hívhatjuk ezt brandnek is akár. Mit csinál egy jó marketing kommunikáció vagy reklám, rád vonzza a figyelmet. Ezt tettem én a férfinak, helyette elértem, hogy (fel)figyeljenek rá. (ez a munkám, úgy látszik ezt nem tudom levetkőzni máshol sem) Mit okozott ez?


Ezáltal az embereknek már volt bizalmuk, ahhoz, hogy megálljanak és ráadásul segítsenek. Ez a szitu bebizonyította nekem, hogy mi emberek igenis jók vagyunk. Tudunk és akarunk is másokon segíteni, önzetlenül ráadásul. Innen is köszönet annak a tucat embernek, csodálatos volt ezt látni.


Így működik a marketing és a lead generálás is.

Ez az, amit egyszerűen csinálnod kell, nincs mese. Figyelmet kell szerezz, bizalmat kell építs, és csak ezután fogsz tudni eladni. Ezeknek mind megvan a technikájuk és módszerük.


Na ezeknek a módja változott meg nagyon a járvány miatt. Nincs hét, hogy ne keressenek fel, azzal értékesítők, cégvezetők, hogy segítsek már nekik, mert a régi módszerek nem működnek. Igen, ez így van.


Más marketing és már értékesítés kell. Erre kiváló csatorna a LinkedIn, ez az, ami miatt eredményeket tudunk csinálni az ügyfeleinknek. Mert ezt idő előtt felismertük és kidolgoztunk rá, egy működő gépezetet.

Ez egy paradigmaváltás, amihez alkalmazkodni kell.


Előbb vagy utóbb, de kell. Jobb előbb, mint utóbb. :)


653 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page