A LinkedIn nagyon sokak számára egy fekete folt, egyfajta anomália a közösségi csatornákon belül. Sokan nem értik vagy félreértik. Vannak, akik még karrier- és munkakereső portálként tekintenek rá, ami igaz volt... 10 éve. Mára azonban a legmodernebb üzleti közösségi oldal, amely alkalmas: lead generálásra, kapcsolatépítésre, brandépítésre, munkakeresésre, Employer brandingre – és most csak néhány jó tulajdonságát említettem.
Ám nézzük az örök mumust: a LinkedIn tartalmat. Mit posztoljunk, mikor posztoljuk, mi a jó elérés, és így tovább. Összegyűjtöttem nektek a leggyakoribb hiányosságokat, amelyeket a LinkedIn posztoknál látok, és amelyekről a leggyakrabban kérdeztek meg minket. Ha ezeket kijavítod, garantáltan +20%-kal fog nőni az organikus (nem fizetett) elérésed.
1. Havonta egyszer használd a szavazás, azaz Poll funkciót
Miért jó ez? Miért van rá szükség?
Organikusan kb. 10-szer jobb elérést hoz, mint az egyéb posztjaid. Ezzel reflektorfénybe kerülhetsz, így ezután könnyebben fogadnak tőled más tartalmakat is. NE legyen túl szakmai a szavazásra vonatkozó kérdés, mert arra nem szívesen válaszolnak. Mit értek ezalatt?
Például bankszektorban dolgozóként ne a választható kamatokról tegyél fel kérdéseket, mert nem lesz nagy az érdeklődés és a válaszadás. Sokkal inkább tegyél fel valami ahhoz hasonló kérdést, mint amit az ügyfelem tett fel kontrollingszakértőként: „A családban ki kezeli a családi kasszát?” Több százan válaszoltak a kérdésre, és a poszt több 10 000 elérést produkált. Miért volt ez jó? Tényleg arra voltunk kíváncsiak, hogy ki kezeli a családi kasszát? A szavazásnak NEM csak a válaszok megszerzése a célja. Célja továbbá a nagy elérés és a válaszok felhasználása későbbi posztokhoz, hiszen a legjobb reklám az, ha az ügyfél visszaolvassa a gondolatát.
Nem könnyű jól elrugaszkodni a szakmától, de próbáld meg, megéri.
2Ha tudod, az @ szimbólummal jelölj meg céget vagy személyt a posztodban!
30%-kal nagyobb elérést érhetsz el, ha egy másik személyt vagy céget így jelölsz meg a posztodban. Nyilván ennek is megvan a szofisztikált módja, és annál jobb, minél kevésbé érzi úgy az olvasó, hogy „na, egy újabb nézettséghajhász”. Például, ha van egy sztori, és véletlenül pont megemlítünk benne egy jó nevű influenszert vagy a céget, amelyikhez kapcsolódik a történet.
3. Használj számokat, %-okat a posztjaidban!
A LinkedIn algoritmus szereti, ha számokat, százalékokat használsz a posztodban. Ezzel is tudsz javítani az eléréseiden.
Lapozós posztok
Egyre többen használtok egyre igényesebb, úgynevezett lapozós posztokat (azért lapozós, mert ha mobilról nézed, jobbról balra történő lapozással tudsz haladni a slide-ok közt). Ezeknek szintén sokkal jobb az elérésük, hiszen minden lapozás kattintásnak-klikkelésnek számít a LinkedInen, ezáltal előkelőbb elérést érhetsz el vele. Viszont 5-6 oldalnál többet nem érdemes beletenni, mert az emberek annál tovább nem lapoznak el.
4. A kevesebb néha több
Egyszer egy ügyfelem azt mondta, hogy neki nincs energiája a LinkedInre tartalmat gyártani, mert ő naponta nem tud kitalálni emészthető dolgokat. A hajam égnek állt, hogy naponta??? Ő a Facebookkal azonosította a LinkedInt, ezáltal azt feltételezte, hogy naponta kell posztolnia. De EZ NEM IGAZ, sőt! Heti 2 posztnál én nem is ajánlok többet, mert elfojtják egymást a posztok. Minden posztnak van egy kifutási ideje. Így az is előfordul, hogy egy jobban menő posztom hetekig „fut”, azaz jönnek rá a like-ok, kommentek, és ezért pl. nem osztok meg rá semmit, mert tudom, hogy az elfojtaná az előzőt. A heti 1 tartalom optimális, és ha úgy érzed, belefér, akkor lehet akár 2 is.
100 szónak is 1 a vége, jó a LinkedIn, és használd! Minőségi, nagyszámú eléréseket lehet vele produkálni. Nem láttam hatékonyabb, gyorsabb módját a lead generálásnak, az új ügyfelek szerzésének vagy akár a brandépítésnek. Amikor kérdezni szokták tőlem, hogy mi az az egy jó tanács, amit a posztoláshoz adnék, akkor azt mondom nekik, hogy ne félj kommunikálni! Ez az alapja mindennek, a többiben tudunk segíteni vagy meg tudod tanulni. Ha az oldaladdal, eléréseiddel kapcsolatban van kérdésed, keress minket bátran, és ne feledd: Lépj szintet te is!