A héten az egyik posztom kapcsán felkeresett egy cégvezető Linkedin marketing felkéréssel és lead generálással.
Egyszer egy ponton, amikor megkérdeztem, hogy miért szeretne külsős partnert felkérni, azt mondta: "Én azt vallom, mindenki maradjon a saját szakmájánál és mindenki csinálja azt, amihez ért."
Ezen a ponton baromi szimpatikussá vált. (remélem most magára ismert :) )
Ugyanis mindig is azt vallottam, hogy mindenki csinálja azt, amihez ért.
Értékesítőként ne te legyél a marketinges!
Cégvezetőként miért te foglalkozol a brand építéssel és az értékesítéssel?
Amikor egy cégvezető posztolgat Facebookon és Linkedin, remélve, hogy ezzel építi a a cég brandjét és új ügyfeleket tud szerezni az értékesítőknek... (még leírni is bizar), akkor azon tűnődöm vajon kiszámolta-e már, hogy ez valójában mennyibe kerül annak a cégvezetőnek, hogy a munkatársai helyett dolgozik? (de legalább is más pozíciókat csinál, mint aki/ami)
Számoljunk:
Mennyibe kerül a cégvezető órabére?
Mennyibe kerül, hogy ha netán nem sikerül olyan jól az a poszt?
Mennyibe kerül, hogy nem a saját munkáját csinálja?
Lehet felesleges is számolni, mert tuti drágább, mint megbízni egy ezzel foglalkozó szakembert.
Akkor miért nem teszik meg mégsem?
Gyanítom, hogy:
1. budget oka van, (bár a fenti számítást figyelembe véve ez inkább valami más) vagy
2. nem tudja kit bízzon meg (annyi "szakértő" és "specialista" lett a piacon, hogy tényleg nehéz lehet kiszűrni ki a jó és ki a kókler)
Ráadásul van egy 3. kategória, aki szerint a marketinget vagy saleset bárki tudja csinálni.
Alap igazság: az, amit lenézel, az le fog győzni!
Az értékesítés, lead generálás és marketing is egy-egy szakma.
Kollégám szokta mondani, hogy a mérnökökből lesz a legjobb értékesítő, meg tárgyaló, mivel ők technológiákba jól tudnak gondolkodni. Az értékesítésnek is meg van a technológiája (lépések sorozata, amely mindig ugyanazt az eredményt hozza), így a mérnökök ha jó értékesítési technológiát kapnak, nagyon sikeresek.
ÉS ez igaz.
Ugyanez a helyzet a Linkedin marketinggel, brand építéssel és lead generálással. Ha találsz valakit, aki ért ezekhez:
becsüld meg :)
engedd, hagyd csinálja és te foglalkozz a saját dolgoddal! :)
Mi az ügyfeleinknek LinkedIn-en 12 hét alatt:
2000 potenciális kapcsolatot építünk a magán profiljukkal
150-300 követőt gyűjtünk a céges oldalukra
10-15 ezer emberhez juttatjuk el a posztjaikat
Mi ehhez értünk, ezt adja a BRANDin!
Lépj szintet TE is!
Comments